lørdag den 20. oktober 2012

Til kolde vinternumser...

...har jeg syet nye hynder til mine Eames-stole i lækker, grå uld.


Jeg har jo, som tidligere nævnt, været så heldig at finde helt nye tæpper á 170x200 cm i tyk, rå-lækker uld i genbrugsen til blot 30 kr.





Denne uld har jeg brugt til de nye hynder, der er polstret indvendigt med tyndt pladevat og pimpet op med en smal neon-koral tittekant i siden.
De er dejligt behagelige, pæne og enkle og rutcher ikke rundt på stolen, som dem jeg havde syet i patchwork, gjorde. Og så er de billigt lavet med et forbrug af uld til ikke en gang 30 kr. og pladevat til ca. 14 kr.

Det er i øvrigt samme uld jeg har brugt til min HAY-lignende pude i sofaen med forskelligt farvede knapper på hver side.



Lige for tiden er det siden med de karry-gule knapper, der har fronten ud af, da den gule farve går igen i ynglingsbilledet af Jørgen Hermann ved siden af sofaen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar