lørdag den 23. februar 2013

Så blev lamperne hængt op

Jeg har jo fået nogle gamle Louis Poulsen værkstedspendler i en original brun farve, som var lige en anelse for retro til mig.
De blev derfor renset, slebet og malet hvid i inderskærmen og en lys pastelgul udenpå.
Jeg valgte en stofledning i sort/hvid zigzag, som ikke var for spraglet og dominerende og jeg er ret så tilfreds med resultatet.





Ret så mørke billeder, men mit billedredigeringsprogram strejker for tiden...
Jeg brugte Belton Molotow spraymaling i farverne jasmin yellow og signal white. Spraymalingen er nem at arbejde med og giver et flot resultat.

3 kommentarer:

  1. Ej, hvor fint og 'forårs'-farvet (:

    - Kit

    SvarSlet
  2. Vildt fin farve og lækre ledninger, hvor har du købt det?

    SvarSlet
  3. Kan ikke huske hvilken shop jeg købte malingen i, men efter lidt søgen fandt jeg et sted, hvor portoen kun kostede 40,-. Ellers kostede det mange steder op til 80,-. Ledningen fandt jeg i en lampeforretning til 129,- for de fire meter, som var i pakken, - en meter kunne nu sagtens have været nok. Fatningerne fandt min mand billigt ved elektrikeren, så alt i alt faktisk en ganske billig og fin renovering af lamperne;-)

    SvarSlet